14 Mart 2016 Pazartesi

CEVİZLERİN KABUĞU KAFATASI ŞEKLİNDEDİR. İÇİ BEYİN GİBİ.


Dün akşamki Ankara’da yaşanan patlamadan dolayı malum hepimiz çok üzgünüz.  Yaklaşık 15 yılım orada geçti. Orada aşık oldum mesela, öğrenciliğim, çalışma hayatına başlamam… Ne çok anılar biriktirdim orada. Eski fotoğraflara bakma ihtiyacı duydum gayriihtiyari. Umutsuzdum, mutsuz. Sonra bu fotoğrafı gördüm. Umudum arttı gelecekten Ata Arda ‘nın resmini görünce.  8 yaşındaymış bu yazıyı yazdığında çıkarım yapmış büyük ihtimalle anlattıklarımdan.

Fındık, badem, susam, ceviz vb. gibi yiyecekleri eminim ki benim gibi keyifle tüketiyordur herkes. Bazen yemeklerimizde genellikle çerez olarak kullanıyoruz biz. B vitaminleri, E vitamini, mineraller (özellikle magnezyum), tekli ve çoklu doymamış yağ asitleri, protein kaynağı olması sebebiyle sıklıkla menülerimizde yer alıyor. Ayrıca sağlığımızı olumlu yönde etkileyen biyoaktif bileşikler de içerirler. İçeriğindeki antioksidan bileşikler sayesinde bizleri kansere karşı korurlar. Ayrıca kolesterol düşürmede, kronik hastalıklardan korunmada ve yaşlandırmayı geciktirmede yarar sağlarlar. Sabah kahvaltısında 2 adet ceviz veya 9-10 tane badem veya fındığı tüketiyoruz biz biraz kuru üzüm veya kuru kayısıyla. Sağlıklı, düşünebilen, aktif çocuklar yetiştirmek istiyoruz. Bunun içindir beslenme konusundaki dikkatimiz, özenimiz.


Herkese sağlıklı bir hafta diliyorum. Barış ve huzur dolu bir gelecek dileğiyle. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder