17 Şubat 2016 Çarşamba

DETOX'LUYORUZ

Biyokimya Terimleri Sözlüğü
Detoksifikasyon.İng.-detoxification:
Vücuttaki zehirli maddelerin daha az zehirli bileşiklere çevrilerek atılması.
Biyoloji Terimleri Sözlüğü
Detoksifikasyon.İng. detoxication, detoxification Lat.de: uzakta Alm. Entgiftung
Fr. detoxification, désintoxication toxikon:
Vücuttaki zehirli maddelerin daha az zehirli bileşiklere çevrilerek atılması.
Cerrahi Terimleri Sözlüğü
Detoksifikasyon.İng.-detoxification:
Toksik etkilerin azaltılması veya yok edilmesi.
Son günlerde o kadar çok duyuyorum ki “DETOKS DİYETLERİNİ, KÜRLERİNİ vb”. Herhangi bir medya aracında profesöründen tutun da sporcusuna, ev hanımına, ünlüsüne, ünsüzüne, vırtına zırtına (TDK nın sözlüğünde yer almamakla birlikte sıklıkla, her şey, herkes anlamında kullandığım 2 kelime-nerden öğrendiğimi inanın ben de bilmiyorum) kadar herkes bundan bahsediyor. İnsanlar kendi aralarında detoks diyetlerini tartışıyorlar oluşturdukları sosyal medya gruplarında (benim yeşil kürüm senin kırmızı kürünü döver hesabında herkes). Hatta bizler yorum yaptığımızda “biz kim oluyoruz ki!!!” yorumlarıyla bile karşılaşabiliyoruz. (acaba bu işin başka bir uzmanı mı var benim bilmediğim ???).
Bir diyetisyen olarak detoks diyetinden veya diyetlerinden bahsetmek istemiyorum bugün. Hele ki ortalıkta bu kadar uzman! Kişi varken. Zaten vücudumuzun kendine ait karaciğer, böbrek gibi iki tane kocaman süpürgesi/temizleyicisi/arındırıcısı var. Eğer bizler yeterli ve dengeli besleniyorsak, günlük sıvı tüketimimizi karşılıyorsak, düzenli egzersizimizi yapıyorsak zaten vücudumuzdaki toksinler o 2 büyük süpürge tarafından vücudumuzdan uzaklaştırılacaklardır.
Bizler sağlıkçı olunca işin hep fizyolojisinde, histolojisinde ve/veya biyokimyasında kalıyoruz. İnsanın deneyimleri arttıkça, (burada deneyim deyince hep aklıma KAZIK kelimesi geliyor nedense) arkasına dönüp baktıkça ben ne kadar değiştiğimi fark ediyorum kendimce. Hayatıma ne kadar fazla eşya aldığımı (ayakkabısından tutunda elbisesine, çorabına, tokasına, kürdanına kadar) ne kadar fazla insan aldığımı fark ediyorum. Hatta beni istemeyen insanları bile zorla hayatımda tutmak istemişim. (beni hayatında isteyen güzel insanlar sizleri tenzih ederim her zaman <3 J)
Yani kısaca demek istediğim vücudumuz için detoks diyetleri yapıyoruz ya bence ilk önce eşya, giysi, para, insan,  vb. detoksu yapmalıyız. Beynimizi, kalbimizi, ruhumuzu arındırdıktan sonra vücudumuzu arındıralım. Ne dersiniz? Sevgi ve saygılarımla

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder