28 Mart 2016 Pazartesi

ANNE BUNU BLOGUNDA PAYLAŞSANA

Hafta sonlarını seviyorum. Yine yoğun bir hafta sonunu bitirmiş bulunuyoruz. Yapılacak o kadar çok iş oluyor ki. Neyse ki bu sefer biraz daha rahat geçirdim ben. Dün eşimin Yabancı Dil Sınavı için Zonguldak’a yolculuğumuz başladı erken saatlerde. Malum saatlerin ileri alınması bizi biraz etkilemiş olacak ki çocuklarla arabada beklerken uyuya kalmışız. Neyse asıl konumuza dönelim. Cumartesi yaklaşık 10 tane bisküvi, 1 lt. süt ve az şekerle hazırladığım muhallebiyi birleştirerek bir tatlı yaptım. Laf aramızda bizim oğluşlar bayılıyorlar bu tatlıya. “Anne bunu blogunda paylaşsan” dedi Ata Arda, “sütün yararlarını, ne kadar içmemiz gerektiğini söyle” dedi Tolga Tuna. Tamam dedim yazayım, fotoğraf da çekmek gerek. Acil alışveriş de yapmak lazım. Önceliğimizi alışverişten yana kullanarak çıktık dışarı. Toplam kalış süremiz yarım saati geçmemiştir markette. Döndüğümüzde tatlının yerinde yeller esiyordu. Maalesef fotoğraf çekemedim. Ama Tolga Tunayı dinleyerek sütten ve yararlarından bahsetmek istiyorum kısaca.
Süt, insan yaşamının HER evresinde gerekli olan, C vitamini ve demir dışında mikro ve makro besin ögelerini kapsayan iyi bir kaynaktır. Özellikle protein ve kalsiyumdan, ayrıca B vitaminleri, A vitamini fosfor ve magnezyumdan oldukça zengindir. Büyüme ve gelişme, dokuların onarımı, kemik ve diş sağlığı, sinir ve kasların düzenli çalışması, hastalıklara karşı direncin oluşumunda etkindir. Yetişkinler için günde 2 su bardağı, çocuk-genç-gebe-emzikli-menopoz sonrası kadınlar için ise günde 3-4 su bardağı tüketilmesi önerilir. Süt sevmeyenler veya hassasiyeti olanlar süt yerine yoğurt, kefir veya ayran tüketebilirler.
Fotoğraf olarak sizlerle oğluşların yaptığı ıspanaklı pastayı paylaşmak istiyorum bugün. Yarın sizlere nasıl hazırladığımızı anlatacağım.

Güzellikler hep hayatınızda olsun. Sevgiler.

5 yorum:

  1. Bu arada fotoğraf 2009 yılında çekilmiş. Ata Arda 4 Tolga Tuna 2 yaş civarlarında.

    YanıtlaSil
  2. Bu resmi ve tontiklerimin bu halini çok iyi hatırlıyorum... öpüyorum hepinizi kocaman kocaman :* :* ;*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet mihricim Erzurum hatıraları. bizlerde öpüyoruz hepinizi

      Sil
  3. Sanırım küçük Beylerle birlikteydik... Ne güzel, selam ve sevgiler ve beyefendilere kocaman öpücükler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serap öğretmenim sizlerin öğrencilerinizdi o zamanlarda. Eserlerinizle gurur duyabilirsiniz. Sevgilerimizle

      Sil